987 Cayman GCR 3900S

Ons laatste project als opvolger van de 996 X51 , de basis van dit project is een Cayman S 987 serie 1 met een 3.4ltr motor.
De type aanduiding GCR  staat voor  Gugten-Cargraphic-RUF , wij gaan deze Cayman bouwen met de mooiste componenten van de beide Duitste tuners waar wij importeur van zijn.
Wij gaan van de huidige 3.4ltr een 3.9 ltr versie maken o,a doormiddel van Westwood Ductail cilinder bussen met een boring van 100mm, dit samen met een krukas van de 997 3,8ltr brengt de standaad motor op een grotere cilinder inhoud voor de drijfstangen gaan wij ultralichte en sterke CARILLO's gebruiken.
Het inlaat traject wordt aangepast met een groter gasklep huis van de 997GT3 RS en een IPD Competition Plenum het gasklephuis krijgt hierdoor een 82mm diameter gasklep ipv 74mm dit in combinatie met een BMC sportfilter.
Het  uitlaat traject wordt van CARGRAPHIC met spruitstukken met grotere diameter en getrimde leng en 2x 200 Cell sport Katalisatoren en CARGRAPHIC kleppen uitlaat. Het carter wordt aangepast met een LN Enginering X51 "deep sump" hierdoor wordt de olie inhoud met 1.5 liter vergroot en is het carter gelijk voorzien van "axiaal "schotten.
Voor de koeling gebruiken wij onze koel modificatie met grotere waterpomp en LN thermostaat aan de voorzijde wordt een extra radiateur ( van GT3/turbo) gemonteerd naast de gebruikelijke twee radiatoren.
De nokkenassen laten we standaard , de reden hiervan is dat ik meer op zoek ben naar koppel dan PK's in de hogere toerentallen.
De koppeling is een sport koppeling van ZF-Sachs met verzwaarde drukgroep.
Eenmaal klaar laten we alles op een rollenbank fine tunen en verwachten tussen de 390 - 410 pk uit te komen.

Het onderstel wordt uitgerust met een sytheem van TRACTIVE Suspension , dit is een meervoudig instelbaar systheem van "soft"comfort tot race modus met unibals en camberplates.
CARGRAPHIC Performance8  ultra lichte velgen 8.5x19 voor en 10x19 achter  met MICHELIN 235/35-19 voor en 265/35-19 achter.
De voorremmen worden 6 pod BREMBO met " floating " 355mm remschijven deze schijven met adaptor zijn aanzienlijk lichter dan de standaard remschijven en niet zo extreem duur als Keramische schijven
Remslangen zijn van het type "stahlflex"met ATE racing remvloeistof.

De voorbumper is van RUF en gefabriceerd in PU ( net als de org. bumper) , voor de achter spoiler hebben wij "spacers" ontwikkeld van 25 mm die er voor zorgen dat de spoiler ook in ruststand los van de achter bumper blijft en op snelheid eenmaal op maximale hoogte nagenoeg net zo hoog is als de vaste spoiler van de Cayman R.
Het interieur is op meerdere punten bekleed in zwart Alacantara en voor de stoelen hebben wij een Schotse ruit patroon uitgekozen.
Het standaard stuur is bekleed in Alcantara met geperforeerde leren handgrepen.
De Aluminium  pedalen en mattenset zijn van Ruf , het audio gedeelte is omgebouwd naar een BOSE systeem.
 
Extra koeler gelijk aan GT3 en GT2 deze is noodzakelijk voor de plannen die wij met de auto hebben
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief